Класнючо.jpg
«Я розмовляла з Жовтоіклою, — вже лагідніше нявкнула Синьозірка. — Вона про тебе високої думки. Знаєш, вона ж мудра стара кішка. І, здається мені, не завжди мала такий паскудний характер. Насправді, гадаю, з часом вона мені сподобається. »

Синьозірка Вогнелапу про Жовтоіклу,

Жовтоікла — стара пошрамована, кошлата, темно-сіра кішка з широкою приплюснутою мордою, кістлявими стегнами, довгим, тьмяним, щільним, сплутаним хутром, пошматованими вухами, брудними та почорнілими жовтими зубами та бурштиновими очами.

Спецвидання "Пророцтво Синьозірки"[ред. | ред. код]

Під час одного зі Зборищ Кедрозір оголошує про нову медикішку, якою стала Жовтоікла.

Вона гостро дивиться на Щербошуба.

Спецвидання "Таємниці Кланів"[ред. | ред. код]

Жовтоікла знала, що її стосунки із Зорещербом були незаконними та розуміла, що очікувані кошенята були покаранням Зореклану.

Вона народжувала у порожньому дублі серед лісу, на самоті. Пологи були дуже важкі. Серед трьох кошенят вижив лише один, якого Жовтоікла назвала Зламком. Медикішка віддала кошеня Тіньовій королеві Веретільниці, хоча та була проти.

Коли Хвостолом став достатньо дорослим, Зорещерб за першої ж нагоди призначив його своїм воєводою, сліпий до безсердечності та жорстокості сина. Жовтоікла була впевнена, що її покарання поширилося на весь Тіньовий Клан.

Цикл "Пророцтва починаються"[ред. | ред. код]

На волю![ред. | ред. код]

Вогнелап знаходить Жовтоіклу на території Громового Клану. Волоцюга всіляко ображає та вороже налаштовує новака, через що між ними починається бійка. Вогнелап ранить волоцюгу, проте бачить, яка вона слабка та голодна. Зловивши кролика, кіт годує ним Жовтоіклу та доїдає рештки, порушивши цим Вояцький правильник. Зачувши патруль, що наближається до них, Жовтоікла марно намагається втекти. Синьозірка, Тигрокіготь, Темносмуг, Верболоза та Сіролап знаходять двох котів і роблять колишню медикикішку полонянкою. 

Покараний, Вогнелап має доглядати за Жовтоіклою. Вона залишається такою ж сердитою та гострою на язик. Пізніше полонянка свариться на кошенят, і ті лякаються її. Вогнелап питає чому вона така зла на кошенят та чи були в неї самої діти. Вона злісно відповідає, що медикішки не мають права мати кошенят та із сумом додає, що в малих чомусь завжди неприємності через неї.  

На одному зі Зборищ Зорелом розповідає усім Кланам, що він вигнав кішку, яка може нести загрозу кошенятам. Громовий Клан вірить йому; повернувшись до табору, Тигрокіготь із Темносмугом вирішують розправитися з полоненою, але їх зупиняє Синьозірка. Вона вірить у непричетність Жовтоіклої до цього злочину та запевняє Клан, що все гаразд. 

Тіньовий Клан нападає на Громовий, і Жовтоікла захищає кошенят від Чорноногого — воєводи Тіньового Клану, за що після того заслуговує довіру Громових котів. 

Згодом, коли вбивають Плямолистку і зникають кошенята Морозошубки та Жовтоікла, Громовий Клан звинувачує у викраденні стару кішку та бідкається, що не вигнали її з Клану раніше. За порученням Синьозірки Вогнелап разом із Сіролапом знаходять сіру кішку на шляху до Тіньового Клану. Жовтоікла розповідає, що вбив Громову медикішку та викрав кошенят Кігтеморд, а вона втекла, аби знайти та повернути їх. Новаки довіряються Жовтоіклій. Сіра кішка звертається за допомогою до старих друзів — котів, які не підтримують Зорелома. Громовий патруль на чолі з Білоштормом погоджується допомогти їм. Разом із Тіньовими та Громовими котами Жовтоікла йде рятувати Громових кошенят. Під час битви вона дізнається, що колишнього Тіньового провідника Зорещерба та кошенят Ясноцвітки вбив Зорелом. Кішка шокована.  

Після повернення до табору Тигрокіготь накидуєтся на Жовтоіклу, але Вогнелап доказує всім невинність старої кішки. Синьозірка просить Жовтоіклу стати медикішкою Клану, і стара кішка із радістю приймає її пропозицію. 

Вогонь і крига[ред. | ред. код]

Жовтоіклу представляють на Зборищі як нову медикішку Громового Клану. Після нього вона дає новим воякам — Вогнесерду та Сіросмугу трави для пошуків Вітряного Клану.

Після того, як Сіросмуг ледь не втонув у річці, Жовтоікла наполягає, аби той сидів у таборі.  

Згодом Жовтоікла говорить Вогнесерду, що на табір напав білий кашлюк. Вона радить вояку простежити за досі застудженим Сіросмугом, щоби той більше відпочивав. Коли Вогнесерд відносить мишку для Жовтоіклої, стара кішка просить переконати хворе кошеня з'їсти трави. Вона понуро повідомляє, що в Синьозірки теж білий кашлюк.  

Наступного дня Жовтоікла просить Вогнесерда дістати котячу м'яту: білий кашлюк Синьозірки перейшов у зелений кашлюк. Після того, як Попелапку збиває потвора на Громошляху, Жовтоікла доглядає за нею. Вона із сумом каже Вогнесерду, що у киці тяжкий перелом лапи, тому вона ніколи не зможе стати воячкою. Зрештою Попелапці кращає; вона знаходить спільну мову із Жовтоіклою.

Банда Зорелома нападає на Громовий табір, і під час бійки Жовтоікла видряпує колишньому провіднику очі. Після битви вона зізнається Вогнесерду у тому, що Зорелом її син, а Зорещерб його — батько. Стара кішка запевняє Синьозірку, що Хвостолом немічний та не несе загрози Клану. 

Згодом Жовтоікла каже Вогнесерду, що із Попелапки виходить добра помічниця. 

Ліс таємниць[ред. | ред. код]

Увесь час Жовтоікла із лагідністю відноситься до Хвостолома, хоча він не відповідає їй взаємністю.  

Якось вона розповідає Вогнесерду про неохайність Хмарка під час зміни підстилок для старійшин. Пізніше медикішка довіряє Попелапці оглянути Вогнесерда після його падіння у потік. Жовтоікла пропонує їй стати її ученицею, на що Попелапка з великою радістю погоджується. 

Після загибелі Срібнострумки Жовтоікла підбадьорює свою ученицю. Вона пояснює Попелапці, що іноді коти помирають, але треба жити далі — таке життя медикотів.  

Коли зграя Хвостолома на чолі з Тигрокігтем нападає на Громовий Клан, Жовтоікла вирішує дати сину душогубниць, бо впевнена, що саме вона повинна покласти край злодіянням кота. Перед смертю Хвостолома медикицька розповідає, що вона його мати, але кіт не хоче їй вірити. Вогнесерду вона згорьовано каже, що не змогла врятувати полоненого. 

Здіймається буря[ред. | ред. код]

Жовтоікла свариться Вогнесердові на Попелюшку, що досі не оговталася від смерті Срібнострумки. Вона допомогає рудому коту обрати виховника для кошенят та просить залишити їх далі працювати.

Коли Синьозірка з воєводою приходять за травами для мандрівки до Місяцескелі, Жовтоікла, змішуючи потрібні трави, додає ще й ромен, аби заспокоїти провідницю.

Вона не дає Попелюшці оглянути хворих Тіньових вояків, яких знайшли на Громовій території.

Згодом медикішка залишає Вогнесерда й Попелюшку наодинці, коли воєвода приходить поговорити з новачкою про Тіньових котів. Судячи з того, як кішки знову почали гарикатись одна на одну, Попелюшка вже оговталася від тривожних спогадів.

Після битви з Тигрокігтем та його поплічниками, Жовтоікла оглядає рани Вогнесерда та Шиполапа. Вона обговорює зрадника з воєводою та Попелюшкою.

Під час пожежі Жовтоікла намагається врятувати Куцохвоста, але палаючий стовбур перекриває їм вхід до табору. Після того, як вогонь згас, її знаходить у кублі медикішки Вогнесерд. Жовтоікла рада, що за нею прийшов саме він. Перед смертю вона зізнається в отруєнні Хвостолома та дякує Вогнесердові за те, що він привів її до Громового Клану.

Небезпечний шлях[ред. | ред. код]

Жовтоікла разом із Плямолисткою з'являється в одному із Вогнесердових снів, але невидима для рудого вояка. При згадці Попелюшки вона, здається, починає муркотіти.

Темні часи[ред. | ред. код]

На церемонії провідництва Жовтоікла дарує Вогнесерду із сьомим життям дар співчуття, аби той користувався ним на благо слабших котів.

Коли Вогнезір втрачає своє перше життя, Жовтоікла зустрічає його у Зореклані разом з котами, які подарували провіднику дев'ять життів.

Цикл "Нове пророцтво"[ред. | ред. код]

Стожари[ред. | ред. код]

У пролозі на новій території Жовтоікла промовляє пророцтво: "Перш ніж настане мир, кров проллє кров, і озеро стане багряним".

Захід[ред. | ред. код]

Разом із Левосердом та Синьозіркою Жовтоікла приходить уві сні до Листоплесої, говорячи, що вона ступатиме шляхом, яким до неї йшли лише деякі медикішки.

Цикл "Сила трьох"[ред. | ред. код]

Прозір[ред. | ред. код]

Жовтоікла приходить до Сойколапа, коли він дивиться сон Мільгокрилої. Кішка говорить Сойколапові бути обережним зі своїм даром. Жовтоікла додає, що кіт із надто великими вухами іноді чує більше, ніж повинен. Жовтоікла не відповідає на питання новака, чи говорила вона з Мільгокрилою. Зоряна медикішка каже, що якщо є відповідь, то він обов’язково її занйде, і зникає.

Родовід[ред. | ред. код]

Пара:

Діти:

Мати:

Батько:

Племінники:

  1. Вікі вважає, що серед предків Жовтоіклої можуть бути британські короткошерсті кішки.
  2. Найменш улюблена смерть Кейт Кері — смерть Жовтоіклої.
  3. Вікі Голмс та Кейт Кері із задоволенням пишуть про Жовтоіклу та вважають цього персонажа складним.
  4. Черіт Болдрі зазначила, що Жовтоікла найкраще відображає її, тому що вона теж легко дратується.

Помилки[ред. | ред. код]

  1. У книзі "Здіймається буря", на сторінці 265, шубка медикішки названа плямистою, хоча такою не є насправді.